Information til opstaldere på Ladelund Rideklub

Fodertider

• Morgenfodring kl ca 7.00 med pillefoder, samt stråfoder
  • Middagsfodring kl ca 12.00 med pillefoder.
  • Aftenfodring kl ca 18.00 med pillefoder og stråfoder

Strøelse

Der er mulighed for at vælge mellem halm eller træpiller som strøelse. Man står selv for at muge ud.
Vælger man træpiller, afholder man selv omkostninger for bundens opstart. Med i prisen hører 1 sæk ugentligt til pony og 2 sække ugentligt til hest.

Fuldfoder

Klubben fodrer aktuelt med pillefoder fra DLG/EQUSANA.

Foldordning

Der er mulighed for at få lukket sin pony/hest ind/ud fra fold (sammen med andre ponyer/heste) mandag til fredag. Ønsker man selv at stå for udlukning, er der også mulighed for det.

Staldvagter som opstalder

Når man  har sin hest stående på Ladelund Rideskole, tildeles man ca. 4 fodervagter årligt. Disse kan byttes/afsættes internt, ligesom man også selv kan ønske at tage flere.Staldvagter modregnes i opstaldningen.
Juli måned er mange på sommergræs, så denne måned betragtes som "selvpas". Her står de resterende opstaldere for pasning af de privatopstaldede heste i sommerferien. Har man sin hest på sommergræs denne måned, er juli måned betalingsfri på Ladelund.

Se nærmere information under 'Priser'